Choklad med knas

Inga charmkurser för Cassels personal!!
Vilken skillnad det är från butik till butik när det gäller attityd och servicekänsla..
Jag ska börja på ett nytt jobb och behövde skaffa lite nya kläder! Åkte iväg till ”Cassels” i Skövde. En affär som jag tycker har en hel del fina kläder. Tyvärr så upprepade sig samma mönster som så många gånger förr.. De flesta jag stött på ur personalen har tyvärr ingen servicekänsla. Idag var jag riktigt irriterad.
Att slött säga ”den är nog här någonstans” utan att lyfta blicken mot sin kund och agera som att man blir störd när man tillsynes halvt om halvt uttråkad går runt och förstrött plockar bland kläderna är inget professionellt beteende när en kund ber om hjälp med en specifik vara.
Ingen i personalen bär namnbrickor. Vi hade det är svårt att se vem som jobbade i butiken och vem som var där och handlade.
Jag hittade en klänning som var lite annorlunda. Den påminde om 50-talet med sina stormönstrade blommor och figursydda passform. Jag fick känslan av att den inte riktigt hängde på rätt ställe och frågade därför personalen om det fanns fler ex kvar av klänningen? Kvinnan svarade att, ”nej det tror jag väl inte.. Den hade nog hängt här”. Hon tittade sig inte omkring, sökte inte i datorn, försökte inte ens hjälpa till.
Butiken närmare sig stängningsdax och jag provade de sista kläderna. Jag är slarvig och provar sällan i affären men idag hade jag ett ”mission”, nya arbetskläder skulle inhandlas! Jag tar på mig de sista av mina egna kläder och är på väg ut ur provhytten när en personal kommer och kort och uppfodrande i tonen säger ”Vi stänger nu!”. I kassan var man likgiltig, inte ett leende, ingenting. Jag köpte 8 plagg från Cassels den dagen men som kund var jag inte värd någonting.
130626
Var tillbaka på Cassels och skulle lämna tillbaka en klänning som jag ångrat och en klänning som jag skulle byta. Jag hade köpt två likadana klänningar i olika färger men den ena satt lite konstigt i ryggen. Eftersom den andra satt bra kändes det som om det kunde vara något med just den klänningen? Jag pratade med en personal när vi kom in i butiken och det fanns fler ex kvar, hon menade också att det kunde vara någon liten skillnad i hur de var sydda och tyckte jag skulle testa de andra, hjälpsam och trevlig! Mkt riktigt! En annan klänning i samma storlek satt bättre.
I kassan så gjorde jag min retur, inga leenden nu heller trots att detta var en kvinna jag inte sett förut. När hon ser att jag vill köpa en ny klänning som var den första lik säger hon: ”Men! Är inte det här samma klänning??” –Nej, men det är en likadan klänning, svarade jag. Hon såg misstänksamt på mig och tittade på klänningarna, sen på mig. Sen på klänningarna igen och sen på mig, den misstänksamma uppsynen intensifierades. Irriterad kände jag att jag hade ingen skyldighet att försvara mig, då jag inte gjort något fel. Jag förklarade att jag köpt två likadana klänningar i olika färg men i samma storlek. Den att den ena satt jättebra och den andra satt sämre vid axlarna. Utan ett ord tar hon de två klänningarna (Den jag lämnat tillbaka och den jag nu skulle betala) och börjar måtta genom att hålla ihop dem och över midjan. Dessa klänningar har en solfjädersliknande detalj bestående av insydda veck lite nedanför nacken. Att ens försöka mäta dem på det sättet skulle vem som helst se var ganska fruktlöst. Kvinnan i kassan muttrade lite för sig själv och la den ena klänningen på disken medan hon gav mig misstänksamma, likgiltiga blickar när hon tog betalt för den nya klänningen. Leendena sparade hon på. När köpet är avslutat lägger hon ner den nya klänningen, som är av tunt ofodrat tyg i den jättepåse jag fått mina åtta plagg i sist och nu låtit returplaggen ligga kvar i. Jag ber henne om en mindre påse varpå hon blänger på mig och trycker ner den stora gamla kassen med klänningen i, en ny mindre påse.
Det är värt att nämnas att det inte var samma personal de två dagarna vi var där. Det som kännetecknat personalens bemötande gentemot oss var likgiltighet, tristess och en tydlig känsla av att vi var till besvär. Det fanns, med något litet undantag ingen känsla av service, personalen gjorde hela tiden det som gick snabbast och var lättast för dem. Som kund kände jag mig vatten värd.
Vad jag skulle önskat och vad som förändrat känslan och intrycket hade varit lite engagemang, en positiv attityd och några leenden. En känsla av att man är uppskattad som kund och får den hjälpen man behöver. Jag har hört andra prata om att de blivit behandlade på liknande sätt så jag är övertygad om att det är många fler som drabbas. Att trots att man hittat snygga kläder är less och irriterad när man går ifrån en affär, det är inte ett bra tecken.
Kunden i centrum, det är något som Cassels i Skövde behöver jobba på.

Solsken på Coop extra i Lidköping!

Evelina på Coop extra i Lidköping var strålande glad idag. En medarbetare med helt rätt servicekänsla!
Henne kan ni vara stolta över Coop!
"Prova att äta din hamburgare som en riktig norrlänning"
Smaken på en Frassehamburgare är alltid densamma - utsökt god!" står det på pappret som täcker brickan, och jag måste säga att det är första gången som bacon smakar som bacon!! Jag brukar alltid välja till det men ändå fick min mun en chock över smaken.
Testade Frasses i (Lidköping) för första gången idag. Det var en bra upplevelse, både när det gällde maten och servicen. Att med trevlig, välkomnande attityd och en servicekänsla, lika självklar som att det serveras pommes till hamburgarna, kom Nurullah ut med maten.
God service är en fantastisk krydda!
Vi återkommer!!

Ett snyggt, vitt smyckesskåp. Ett bra erbjudande. En långdragen historia.

Går förväntansfull och väntar på posten varje dag i 20 dagar, sen mailar jag företaget:
___________________________________
20 maj 2013 01:27:29
To: [email protected] ([email protected])
Hello!
I ordered and paid a ”tiptop Jewelry Cabinet”. I have not heard anything yet and now it has been 20 days.
My reference number is REF: XX.XXX.XXX
Looking forward to hearing from you!
Regards F
___________________________________
Jag får svar redan samma dag!
___________________________________
20 maj 2013 10:33:39
From: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hello,
your order is being prepared, ready for dispatch. you will receive it within 7 to 10 days.
Best Regards,
Charlotte
___________________________________
Så när jag, 5 veckor efter att jag beställt skåpet, kommer hem från Stockholm en kväll så ligger där på dörrmattan en avi!! Poståkeriet har varit hemma hos mig när jag var bortrest. ”Ring det här numret så kan du få den utkörd igen.” Jag fick en ny utkörning 4 dagar senare. Något blir fel och jag och föraren kommer inte i kontakt med mig rots att allt jag gör är att sitta och vänta på att de ska ringa och säga att de kommer. Jag tar ny kontakt med poståkeriet och nästa dag, då kommer paketet!!
Jag tycker att kartongen ser väldigt tilltufsad ut, men sen är det ju inte varje dag jag får paket från Frankrike! Instinktivt plockade jag fram kamera och fotade paketet från olika vinklar. När jag sedan öppnat upp det ser jag att hela spegelglaset är spräckt. Fasiken.. Bara att fortsätta fota.. Med hallen full av frigolit och kartong ringer jag posten. Jag vill höra mig för vad jag ska göra. Jag får instruktioner av posten om att fotografera allt och maila in bilderna. Sen får jag veta att allt emballage ska sparas om posten vill titta på det senare. Min reklamation läggs på hög hos posten tills en handläggare har tid att titta på den.
Jag mailar Tiptop:
___________________________________
4 juni 2013 19:50:11
To: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hello!
Now I've finally got my locker home! Unfortunately, the mirror was CRACKED..
The package seems to have had a stroke. I have reported this to the post office here in Sweden, together with a number of images in the mirror and packaging. They will do an investigation into whether they are responsible for the damage.
Anyway, I will not receive compensation from them it goes, if so, to you. I've done everything I can in this case. I have documented and carefully described how it looked in a notification to the postoffice. Hopefully they will take responsibility for the managing of the package. There is a case number that reads: XXX.XXX.XX
You will receive a response from the postoffice but you can also get in touch with them. If so, state case number.
I wish that you resolve this smoothly for me now and send me a new mirror cabinet immediately so that I need not suffer more than necessary and wait even longer.. It has now been more than three times the delivery time as was stated that the mirror would arrive within. Moreover, the holidays approaching and I will be away a lot.
When the mirror arrives, I must be at home to receive it, if I miss the delivery must be rescheduled within 14 days, otherwise it is sent back to you. About this I do not get any message on the phone or email, there is only one notice in the mailbox. My point is that you are out of town you do not get any notice.
I'll send you some pictures so you can see how the package looked. If you want more pictures just tell me.
Regards F
___________________________________
Dagen efter svarar de..
___________________________________
5 juni 2013 10:14:13
From: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hello,
do you have a claim number from the sweden post office? they have to give you a claim number when you make a claim. I just need that claim number and those information :
- your complete name (same name as for the order)
- the name of the product that you bought
- the date of the order
- your groupon code and security code
- your delivery adress with the country
- your email
Best Regards,
Charlotte
___________________________________
De vill ha ärendenummret för reklamationen som jag gjort. Gav dem det men de verkade inte förstå?
Svarar dem med resten av informationen:
___________________________________
5 juni 2013 11:24:51
To: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hello again!
I sent the number to identify complaint. It is XXXXXXXXXX.
Here are the details you asked for:
The name of the product is tiptop Jewelry Cabinet.
The date when I ordered the cabinet was the 4/30 -13
My Grouponcode: XXXXXXXXXX
My Security Code: XXXXXXXXXX
My delivery address is:
XXXXXX XXXXXXXXX
XXXXXXX X
XXX XX XXXXXXXXXX
Sweden
My email: XXXXXXXXXXXXXX
Thanks in advance
Best Regards F
___________________________________
Hör ingenting från dem.. Börjar känna mig stressad eftersom jag ska åka på semester. Jag vill ha detta löst innan dess, och så menar jag med ett nytt skåp.. Den 11/6 mailar jag dem igen. Mitt senaste mail finns med under detta så alla uppgifter om vem, hur och när finns där.
___________________________________
11 juni 2013 15:09:32
To: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hello!
I have not heard from you on the issue of mirror cabinet. 18/6 I will go on holiday and would like to have this resolved before then.
The question of the damaged cabinet is between you and the post office in Sweden. That the cabinet is damaged and unusable is obvious which one can see in the pictures that I sent both to you and to the post office.
Grateful if you fix this now.
Regards F
___________________________________
Så får jag plötsligt svar från posten!
___________________________________
12 Jun 2013 09:00:33 +0200
From: [email protected]
Tack för din reklamation. Jag beklagar att hanteringen av din försändelse inte har motsvarat dina förväntningar.
Kontakta avsändaren och reklamera skadan. Avsändaren skall i sin tur reklamera skadan till transportören i avsändarlandet, eftersom det enligt DPD produktvillkoren är avsändaren som har rätt till eventuell ersättning.
Best regards / Med vänlig hälsning
Elisabeth Krusberg
-----------------------------
Posten Logistik AB
Security and Claims
781 00 Borlänge
Telephone +46 771 333320
Fax +46 (0)24392802
[email protected]
www.posten.se
___________________________________
Svenska posten gör alltså ingenting, mailar Tiptop igen:
___________________________________
12 juni 2013 10:14:09
To: [email protected] ([email protected])
Sent an email yesterday on the same subject. Now I received replies from the postoffice in Sweden, translated to english:
------------------
*Översättning av postens svar*
------------------
To indentify my order:
I sent the number to identify the complaint. It is XXXXXXXXX.
Here are the details you asked for:
The name of the product is tiptop Jewelry Cabinet.
The date when I ordered the cabinet was the 4/30 -13
My Grouponcode: XXXXXXXXXX
My Security Code: XXXXXXXXXX
//F
___________________________________
Får ett svar från Tiptop:
___________________________________
12 juni 2013 11:11:48
From: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hello,
I just need the number of the claim to the post office that you made.
Best Regards,
Charlotte
___________________________________
Frustration..
Jag mailar till Groupon, affären har ju ändå gått via dem. Förklarar på telefon hur allt ligger till och de ber mig skicka ett mail till dem på engelska där jag förklarar vad som hänt och vad jag önskar, samt all mailkonversation jag haft med Tiptop. Sen ska de återkomma. Groupon säger att det brukar få fart på företagen när de hör av sig.
___________________________________
13 juni 2013 10:38:34
To: [email protected] ([email protected])
Hi Groupon!
After contacting you today regarding the mirror cabinet I ordered, I will forward all your e-mail contact with the company for you as we decided.
I have repeatedly written to the company, since the delivery took a full 30 days, instead of to arrive within 10 days and then after I received the cabinet it was broken. The mirror is shattered and I've even seen when I gently opened the cabinet that it is broken inside, the ear pendant holder is loose in the cabinet and a variety of pin sticking out that would kept it in place.
I have documented everything and made a full complaint to the post office in Sweden (which now refers to the sender) and sent pictures to the company on how the cabinet looked like when it arrived so I have in my opinion done everything in my power.
I will now go on holiday and will be away on and off for at least 6 weeks. I have repeatedly asked the company not to complicate things more for me without resolving this before I go away because I already had a lot of trouble with them and would otherwise have to wait until after the summer to be sure to be home when it comes. I go on Tuesday and they still have time to deliver it in time if they wish.
I'm not interested in getting money back but would like a new product.
Submitting with some of the pictures I attached the post office and the company earlier.
Thanks in advance
Best Regards F
___________________________________
Den ändlösa konversationen med tiptop fortsätter…
___________________________________
12 juni 2013 11:35:49
To: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hi again!
I sent this number to you three times now, last time, today.. But once again XXXXXXXXXX
I also mailed you the postoffices response today, they refers to you since according to DPD product terms, the sender is entitled to compensation.
Whatever any investigation concludes, the product was damaged when I got it so it would be nice if you could send a new cabinet to me.
Investigation of shipping, is a matter of just you and the postal companies. (Is it wrapped carefully enough versus did the postal companies handled the product negligently)
Today I contacted Groupon as well. You will hear from them to.
Best Regards F
___________________________________
Ännu ett mail där de ber om samma information igen!
___________________________________
12 juni 2013 11:32:31
From: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hello,
Can you please specify me necessarily ALL the following informations :
- your complete name (same name as for the order)
- the name of the product that you bought
- the date of the order
- your groupon code and security code
- your delivery adress with the country
- your email
We need those informations to find and check your order as well as for answer you.
Thank you
Best Regards,
Charlotte
___________________________________
Jag undrar om de har flera ”Charlotte” för sköts detta av en enda människa är det katastrof..
___________________________________
12 juni 2013 11:50:57
To: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hi again!
I sent you this information before, but here it comes again;
My name: XXXXX XXXXXXXXXX
The name of the product is tiptop Jewelry Cabinet.
The date when I ordered the cabinet was the 4/30 -13
My Grouponcode: XXXXXXXXXX
My Security Code: XXXXXXXXXX
My delivery address is:
XXXXX XXXXXXXXX
XXXXXXXX X
XXX XX XXXXXXXX
Sweden
My email: XXXXXXXXXXXXXX
Regards F
___________________________________
Får detta svar från företaget..
___________________________________
17 juni 2013 14:54:57
From: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hello,
ok, thank you for the claim number
please send me an last email with those informations (all of them) thank you :
- your complete name (same name as for the order)
- the name of the product that you bought
- the date of the order
- your groupon code and security code
- your delivery adress with the country
- your email
Best Regards,
Charlotte
___________________________________
Får nog när det gäller dessa uppgifter och deras tillsynes väldigt dåliga minne.
___________________________________
18 juni 2013 11:40:30
To: SAV - MyTiptop ([email protected])
I do not know if you are aware that you are asking for the same information about every other time after time. I have pointed out that before but I do not know if you understand. I enclose here from the last email I sent you regarding the information you are asking for.
I think this is the sixth email I send to you with the information you are asking for the matter..
Regards F
-------------------------
12 juni 2013 11:32:31
From: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hello,
Can you please specify me necessarily ALL the following informations :
- your complete name (same name as for the order)
- the name of the product that you bought
- the date of the order
- your groupon code and security code
- your delivery adress with the country
- your email
We need those informations to find and check your order as well as for answer you.
Thank you
Best Regards,
Charlotte
-------------------------
12 juni 2013 11:50:57
To: SAV - MyTiptop ([email protected])
Hi again!
I sent you this information before, but here it comes again;
My name: XXXXX XXXXXXXXXX
The name of the product is tiptop Jewelry Cabinet.
The date when I ordered the cabinet was the 4/30 -13
My Grouponcode: XXXXXXXXXX
My Security Code: XXXXXXXXXX
My delivery address is:
XXXXXX XXXXXXXXXX
XXXXXXX XX
XXX XX XXXXXXXXXXX
Sweden
My email: XXXXXXXXXXXXXX
Regards F
___________________________________
Så får jag ett mail från Groupon.. Tiptop har tydligen bestämt sig för att häva köpet. Dock får jag känslan av att det inte är säkert att de vet vilket köp det gäller. Har inte hört av dem.
___________________________________
18 juni 2013 11:43:58
From: Groupon Sweden ([email protected])
Hej!
Vi har mottagit en bekräftelse från vår partner gällande en återbetalning utav denna deal.
Jag har därför nu gjort ett återköp till ditt konto på denna deal.
Pengarna är åter om 3-4 bankdagar till det kort du använde vid betalningen, och återbetalningen kommer eventuellt att bokföras i ditt kontoutdrag på det ursprungliga transaktionsdatumet.
Hoppas att du snart hittar en ny deal hos oss på Groupon som du kommer att gilla!
Önskar dig en trevlig dag!
Vänliga hälsningar,
Madeleine, Återköpsansvarig
___________________________________
Jag blev inte som man kanske kunde tro, speciellt glad.. Jag hade köpt spegelskåpet till ett jättebra pris. Det är ett fint skåp och jag vill fortfarande ha det. Jag fick vänta länge på det och när jag väl fick hem det, var det trasigt. Jag var aldrig intresserad av en återbetalning, jag ville ha ett nytt skåp.
Jag pratade med Groupon om detta, på telefon en vecka tidigare, de uppmanade mig att skriva det i mailet till dem (som sen skulle vidare till tiptop) vilket jag naturligtvis gjorde. Jag fick aldrig, som det utlovats, någon respons alls från Groupon förrän beskedet om återbetalning kom.
När det gäller Groupon så kan jag väl känna att de inte gjorde speciellt mycket för att detta skulle lösa sig, trots att de fått tydliga redogörelser av vad som hänt och vad som sagts både i text bild och tal.
MyTipTop har i min mening inte värnat om mig som kund. De har inte brutit mot någon lag då de valt att ge mig återbetalning, de har rätt att välja om de vill skicka en ny vara eller häva köpet och jag kan inte påverka detta. Dock är jag väldigt missnöjd eftersom kommunikationen har varit väldigt undermålig. De har på ett sätt som nästan framstår som nonchalant ställt samma frågor om och om igen som om de inte läst de svar de fått. De har inte brytt sig om att varken kommunicera om eller lösa det på ett bra sätt. Som kund går jag ur denna affär väldigt missnöjd och otillfredsställd.